ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL PENTRU AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI – 2025
ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL PENTRU
AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI – 2025
Avizarea 2025 se desfășoară în perioada 01
octombrie – 31 decembrie 2024, în conformitate cu Procedura de eliberare a
avizului anual pentru exercitarea profesiilor de asistent medical generalist,
de moașă și de asistent medical, pe teritoriul României, în regim salarial, independent sau
de voluntariat.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA
AVIZULUI-2025:
·
Cerere solicitare aviz 2025
·
Certificatul de membru și avizul emis pentru anul 2024, ambele în
original;
·
Raportul per salariat din Revisal, datat și certificat pentru
conformitate, cu termen de valabilitate de 30 de zile de la data
emiterii. (pentru
asistenţii medicali / moaşele cărora nu li se opreşte cotizaţia pe statul de
plată) – în baza acestuia se va calcula cotizația pentru anul 2024. Dacă în
anul 2024 ați avut o întrerupere în activitate, iar aceasta nu apare în
raportul din REVISAL, angajatorul trebuie să vă elibereze și o adeverință din
care să reiasă această întrerupere. ATENȚIE! Dacă în anul 2024 ați avut
mai mulți angajatori, trebuie să aduceți adeverință de vechime/raport REVISAL
de la foștii angajatori și raport per salariat din REVISAL de la actualul
angajator. Cotizația se va achita doar cu
cardul (la POS-ul organizației) sau prin virament bancar/depunere bancară în
contul IBAN al organizației RO82CECEDB0137RON0103114 deschis la
CEC BANK Târgoviște (C.I.F. 15409594).
-
Pentru membrii a căror cotizație se oprește
pe statul de plată, iar angajatorul nu ne transmit situația cotizațiilor
reținute - adeverință de la angajator care să ateste reținerea cotizației cu
specificarea contului bancar în care se face depunerea.
·
Exercitarea profesiei în regim
independent PFI: Asistenții medicali care
exercită profesia în baza unui contract de prestări servicii cu o unitate
sanitară, pentru avizarea anuală 2025, vor aduce contractul de prestări
servicii valabil și pentru anul 2025 și declarația de venituri depusă la ANAF
în 2024+ copie CIF
·
Copie după asigurarea de răspundere civilă pentru greșeli în
activitatea profesională - malpraxis - valabilă pentru perioada 01
ianuarie 2025 – 31 decembrie 2025, cu respectarea sumei minime de asigurare
prevăzută legal pentru locul de muncă: 10.000 de euro pentru unitățile cu
paturi, indiferent de specialitate; 4.000 de euro pentru cele fără paturi
(cabinete, clinici, laboratoare); 2.000 de euro pentru asistenții medicali din
farmaciile cu circuit deschis, asistenții medicali de igienă și sănătate
publică și asistenții medicali care profesează în institute/secții de medicină
legală; 20.000 euro pentru asistenții medicali care își desfășoară
activitatea în regim independent (persoană fizică independentă-PFI)
·
Numărul mimim de 30 credite EMC cumulat în anul 2024- se va verifica la
sediul OAMGMAMR (fiecare solicitant care a profesat mai mult de șase luni în
anul 2024 trebuie să aibă acumulate 30 de credite, la momentul
depunerii documentelor)
·
Asistenţii medicali generaliști, moașele și asistenții medicali peste 65 ani, care îşi continuă activitatea profesională,
vor depune şi certificatul de sănătate fizică și psihică pentru obținerea
avizului anual.
·
Pentru cei care și-au schimbat numele sau
cartea de identitate, vor prezenta și acte doveditoare, după caz: copie CI,
copie certificat căsătorie, copie sentință divorț
·
Pentru absolvenții de școală
postliceală/facultate (anul 2023), care s-au înscris în OAMGMAMR pe baza
adeverinței eliberată de unitatea de învățământ, vor prezenta și copie +original
după diploma de absolvire și supliment.
·
Pentru cei care au absolvit o nouă formă
de studii în specialitate sau o nouă specializare se va depune copie +original
după diploma de studii
REȚINEȚI Unitățile sanitare cu mai mulți angajați în
funcția de asistent medical pot trimite documentele menționate mai sus
printr-un reprezentant.
REȚINEȚI: TERMEN LIMITĂ 31.12.2024
În cazul membrilor OAMGMAMR
care, la data solicitării, nu îndeplinesc condițiile prevăzute și celor care
solicită avizul după data de 31 decembrie 2024, eliberarea avizului anual se va
face cu valabilitate doar de la data solicitării /a îndeplinirii tuturor
cerințelor legale.
Răspunderea pentru exercitarea profesiei de asistent medical
generalist, moașă sau asistent medical, fără aviz anual, revine membrului
OAMGMAMR în cauză și angajatorului.
Actele necesare pentru eliberarea avizului se vor depune la Secretariatul OAMGMAMR Filiala Dâmbovița (str.Tudor Vladimirescu, nr.34A, et.3, Târgoviște) de luni până joi în intervalul 8.30-15.30.
Informații suplimentare pot fi obținute la secretariatul OAMGMAMR
DÂMBOVIȚA, telefon 0245.211.501.
Adauga un comentariu